lördag 30 april 2011

Gläd andra och bli glad

Än en gång har man klarat av en skolvecka... Om den också inte var riktigt hel, eftersom påsklovet sträckte sig över måndagen också. Synd att vappen är nu på veckoslutet. Vi får inget mer ledigt. Men nåja, jag klarar mig alldeles utmärkt :) Jag har varit på helt strålande humör hela veckan!! I början av veckan fick ett antal personer höra om min awesomma påsk och senare blev jag bara annars så otroligt glad av olika orsaker :D Det som jag har märkt är detta: När du är glad: Gläd andra. När du är ledsen: Gläd andra. Det funkar mycket bra för att hålla humöret uppe :) Glad blir man ju också när någon annan gör något trevligt mot en ^^
När det gäller att glädja andra så har jag skött mig ganska bra :) På onsdagen blev jag på rithumör och då passade det bra att rita personen jag för tillfället är mest tacksam åt, nämligen Jimmy ;) Han blev glad för teckningen och kommentarerna jag fick på på facebook gjorde mig glad <3 


Såhär såg bilden ut ^^

Sen har också vissa fått mig jätteglad för mindre saker ^^ T.ex. blev jag väldigt glad när Lisa köpte mig en penna av en färg som är min favoritfärg och som jag sa att jag skulle köpa om jag hade pengar :D Jag blev verkligen jätteglad <3
Sen blev jag också glad av att fara med Eccu till IKEA igår ^^ Jag fick vara den första att åka med henne på motorvägen (och en rad andra "premiärer" också x)). Hon skulle köpa ett bord, men det blev en hel hög med andra random saker också :3

Även om alla saker i mitt liv inte är toppen just nu så ska jag försöka glädja mig åt allt smått, föra glädjen vidare och visa min uppskattning för vad folk gör för mig ^^ <3

1 kommentar:

  1. fatta hur klok du e Johanna!
    ja vet allt de där o försöker duntta in de i min o andras skallar men de e svårare än man tror att se på de positiva :) ibland känns d jobbiga så mycke större o "mäktigare" att de lilla, men fantastiskt positiva, begravs...
    men då e de bara att dra ett djupt andetag och ta de från början, en vacker da kanske man lär sej :D

    SvaraRadera