lördag 2 april 2011

Läsvärda!

Jag kollade just igenom mina mappar på datorn och hittade inskannade pärmbilder av böcker jag läst och recenserat. Jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av det :3 Det är verkligen två läsvärda böcker!


En avgörande kväll
Alexander förälskade sig i Michaela från första stunden han såg henne,
 men först efter hela tre år i samma gymnasium vågar han fråga ut 
henne på en träff. Vad han inte vet är att just den kvällen 
kommer att förändra bådas liv. När de efter
 tre år möts igen är inget sig likt. Kommer det någonsin bli det?
“Duggregn” är en berörande berättelse om typiska ungdomsproblem. 
Författaren Hanna Christenson är duktig på att beskriva både de inre 
och de yttre konflikter som bokens huvudpersoner går igenom. 
Hon visar också att Gud alltid är nära hur mörkt allt än ser ut.
Christenson har även lyckats dra skickliga diskreta paralleller till 
sina andra böcker “Evelina” och “Förändringar”. “Duggregn”
 är som en framtida parallellvärld för karaktärerna i de 
andra böckerna.



Ett besök i det eviga livet
Den berörande boken “En flygtur till evigheten” handlar om 
flygkaptenen Dale Black. Han berättar om flygkraschen som 
förändrade hans liv när han var 19 år. Han inte bara mirakulöst 
överlevde sina enormt livshotande skador, utan förändrades också 
andligt. Under sina tre dagar i koma fick han nämligen uppleva himlen
Genom Jesus lärde han sig att älska människor han inte ens kände och 
allt eftersom Gud helade honom från hans fysiska skador växte han 
också i tron, vilket kom att bli frälsningen för många.
 Dale berättade inte för någon om sitt besök i himlen förrän Gud gav 
honom tillstånd till det. Nu har han publicerat allt om kraschen och 
helandet i bokform. Den berörande berättelsen är enkelt skriven, full 
med belysande formuleringar och ett bevis på Guds härlighet. 
Verkligen något att rekommendera.“Vad tror du att Gud har på lager 
för oss nästa gång?” frågar Dale sin vän i slutet.

1 kommentar:

  1. Jag har precis läst ut Duggregn och jag älskar den, det är helt otroligt jag läste den på två dagar kunde knappt lägga den ifrån mig. Ja har även läst Evelina böckerna och jag bara vänta på att hon ska skriva en ny, underbar bok må jag säga !

    SvaraRadera