tisdag 12 april 2011

Sol i hjärtat, sol i sinnet

Solen har en så underlig verkan på mig. Jag har inte på hela året gått med ett så gott humör till skolan som jag har gjort nu de senaste dagarna :D Trots att jag har hissa, samhällslära, matta och finska: alla samma period så är jag glad tills vidare :) Vi ska ha vikarie (småkusin Jimmy :D yaay) i hissa och samhällslära medan vår vanliga lärare far med en grupp till Tyskland-Polen. Ou jee, det blir definitivt skoj :D

Bild från februari. Det finns mycket mindre snö nu
Det är intressant att den finska snön stannar kvar så länge. Visst, det har varit kallt ganska länge men ändåååå liksom. Det börjar ju vara nästan 15*C på dagarna. Jag borde förstås inte klaga eftersom jag antar att våren gör sitt bästa för att få bort vårt älskade vita pulver :P Halva gården är liksom täckt av vattenpölar och andra halvan av snö. Till min födelsedag i maj ska all snö väl ändå vara borta, annars får jag spader xP Som tur har Robbie, min käre holländska vän, lovat att fixa bort den om den inte är borta före 12. maj ;3

Åå, förresten :D Jag håller på med en multi-language dikt. Jag har skrivit en dikt som jag sedan översätter till sex olika språk. Robbie hjälper mig med holländskan och franskan ^^ För några dagar sen fick jag den tyska översättningen klar. Att rimma på främmande språk är inte lätt ska ni veta, men skoj är det när det är färdigt :D Medan jag skrev den förra meningen funderade jag om jag skulle visa dikten redan eller inte... Jag kan också vänta tills den är 100% färdig, men... Jag bestämde att visa den svenska versionen. Den är riktigt enkel så dissa inte :P




Jag vill leva som Du har befallt
Din härlighet täcker vår jord
Du härskar över allt
Som herden över sin hjord
Du ger mig vad jag behöver
Min kärlek för Dig flödar över








Men joo, nu ska jag inte tala mer. Långa blogginlägg är jobbiga att läsa. 
Så ni ska ha en god fortsättning och går för allt i världen ut i solen så får ni D-vitamin ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar