söndag 17 april 2011

Sol fysiskt, men tyvärr inte i tankarna

Jag har haft en härlig dag idag :) För det första sken solen igen och det var nästan 20*C ute :D Vad kan man annat göra än sitta och läsa tidningen på trappan? :3
På eftermiddagen var jag och mamma på min kusins sons 1-års kalas. Där var en hel hop med småbarn. Det har på sista tiden kommit massor med nya i släkten. Främst kusinsbarn. Men det är helt sjukt hur snabbt dom växer :O Kevin (som 1-årsbarnet heter) föddes ju just. Jag kommer nog ännu ihåg när han var liten och bara låg i allas famnar. man blir hirvee babysjuk när man ser alla småbarn x3 Jag vill också ha en ^^
Där på kalaset smakade jag förresten på ett intressant te. Jasmine tee. Det smakade ungefär så som hägg och syren doftar >:D
På kvällen for jag och Gääbi till Fila i Hesa på ungdomssamling. Det var Jode Witick som talade om kallelse och som vanligt så var det ju superbra :) Jag älskar när folk berättar om egna upplevelser. Det blir liksom mer konkret och man ser vad Gud faktiskt gör i folks liv. Kom ihåg det här folk: Vad du än gör är du ersättlig, men som vem du är är du oersättlig!
Bild lånad från Gääbis blogg ^^
Nåja... Varför jag inte var så glad i tankarna idag var för att jag tänkte på en massa problem. Det var inte ens mina egna problem, utan kompisars problem som de inte gör något åt eller som de inte ens vet om att de har. Jag börjar inte nämna några specifika namn, men det finns vissa jag skulle vilja ta ett snack med... Egentligen är vem som helst fine att tala med nu. Bara jag får tala om det med någon. Tack Ester för att jag igår i bussen redan fick lätta på hjärtat lite <3
Jag vet att Gud fixar allt på bästa sätt, men ibland känns det som att jag är ansvarig för saker jag inte tycks få gjorda. I det här skedet kan jag inget annat än be.

För att inte lämna en dålig eftersmak av det här inlägget så måste jag nu säga något skoj. *Tar upp häftet med anteckningar från olika möten* "Tillåt inte dig själv att ge upp" Nää, det ska jag inte :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar