torsdag 29 december 2011

What am I doing? I am changing. And I like it!

Har fått höra om det flera gånger att jag har förändrats mycket under de senaste två åren - åt det bättre hållet. Har nog själv också tänkt på det, men igår blev det extra tydligt för mig. När jag började tänka på speciellt de senaste två dagarna så kunde jag konstatera att jag håller på att bli mer spontan, och det är något jag verkligen diggar :D
På tisdagen hängde jag med till Träsk och spelade Munchkin tillsammans med fyra pojkar som alla var över 20. Jag fick höra att folk hade reagerat på att jag gjort något så olikt mig x) Klart att det kändes lite konstigt, men en vis man berättade för mig på vägen till spelkvällen att man varje dag borde göra något man är rädd för - då kommer man långt ;) Visserligen är jag inte rädd för att hänga med folk jag annars brukar hänga med, men det är något jag inte vanligtvis gör så jag tog hans ord till mig, och igår tillbringade jag hela kvällen med att umgås med familjen Holmberg, ett gäng ryssar och några till i Betania. Jag borde verkligen sporta mer med spontanitet :D

Ännu i högstadiet var jag väldigt blyg, det kan många intyga. Först i gymnasiet började jag känna mig mer bekväm med att bara vara, och det går bara uppåt för mig nu :) Eftersom jag siktar på att bli lärare så skulle det vara till min fördel om jag blev av med min blyghet. Jag tvivlar inte alls på att jag en dag kommer att vara just så modig som jag själv vill vara. Väldigt utåtriktad och impulsiv kommer jag knappast att bli - det hör till min personlighet att vara lugn och sansad. Men blygheten kommer inte längre att vara ett hinder för mig att göra saker jag vill göra :)
Vi ska se den dagen då jag tittar tillbaka på det här blogginlägget och tänker "Jag hade helt rätt" :D

2 kommentarer:

  1. Sama ti mig, tack vare Korpo ;) kom dit nån gång så blir du av me blygheten ti 100% :D

    SvaraRadera