tisdag 15 november 2011

Längtan efter ett fast grepp

Att älska någon utan att få gensvar är som att stå på ena sidan av en ravin och sträcka ut handen mot en annan utan att få tag i denne. Man orkar inte hålla på hur länge som helst och sträcker man sig för långt ut faller man ner i ravinen. Den andra personen måste också sträcka ut sin hand och gärna hålla ett lika fast grepp som du för att det ska funka.

Nej, jag känner inte att det är så här jag har det just nu. Har bara varit med om det och kom på en sådan här liten liknelse. Visserligen finns det personer som jag tycker mer om än vad dom tycker om mig, men jag anser att det alltid finns en chans att personen bygger en bro istället för att vi ska kunna komma och gå hur vi vill utan att behöva vara nära varandra hela tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar