tisdag 29 november 2011

"Första provveckan kan vara det jobbigaste många av er varit med om"*

*Jag minns när lärarna på ettan i gymnasiet sa så. Precis lika bra minns jag att det inte stämde in på mig. Jag tyckte om dom chilliga provveckorna redan då och gör det fortfarande. Visst, vissa prov kan vara krävande och man blir slut efter att ha övat på prov efter prov, speciellt i början. Men att ha helt lediga eftermiddagar (på bekostnad av provläsningen) är SÅ skönt :) Om man följt med på timmarna och läst sina läxor (vilket jag tyvärr har slarvat lite med...) så behöver man inte läsa så grymt mycket i provveckan. Om man förstått det man läst är en annan sak...
Jag är nu mitt i min nästsista provvecka i gymnasiet och har (med stor sannolikhet) klarat av de obligatoriska proven. Hur skönt är inte det!? :D Sista provveckan har jag dessutom bara kanske två prov. Sen är det förstås stundentproven till näst, men dem ska man nog också klara av :3

Nu ska jag dra och läsa på hissaprovet lite grann :]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar