fredag 11 november 2011

En uppgiftslös bloggare

Man ska egentligen sitta och blogga under en modersmålslektion då man borde öva på textkompetens, men saken är den att (Okej, häng med här nu!): Vi har temavecka i skolan. Igår var det pissis-/fruidedag och jag tog en av Annskis väskor för att se lite mer pissisaktig ut (Ryggsäck är inte så ihQ eller va? :P) och i den ryms inte min pärm med alla papper så jag lämnade den hemma. Idag har vi togadag (Googla toga om du inte vet vad det är) och jag kunde alltså ha tagit min vanliga väska men min dagked är sönder på ena facket och den gör mig galen så jag har Annskis väska även idag (Kanske börjar använda den på heltid). Eftersom pärmen alltså inte ryms i den så glömde jag den hemma... Pappret med moddauppgifterna jag ska göra finns i den mappen och nu is jag inte fråga efter ett nytt. Kan lika bra göra uppgifterna hemma sen. Jag har ändå redan gjort tillräckliga många uppgifter med tillräckligt bra resultat som behövs för den här kursen så egentligen behöver jag inte skriva fler. Skrev i ca en halv timme på en ofärdig uppgift, men nu är jag klar med den och har inget att göra. Tänkte ändå att jag kanske måste skriva något för att det ska se ut som att jag arbetar så jag passar på att uppdatera bloggen. Att skriva blogg hör ju också till modersmål så helt "olaglig" är jag ju inte :P
Men jo, jag sitter alltså här invirad i ett lakan och skriver ett sekot inlägg på moddatimmen... Hoppas det här nu makear någon sense...

3 kommentarer: