söndag 15 maj 2011

Azer...baj...d..zj...an?

Jöö, jag skriver hellre Azerbaijan. Mycket lättare att skriva :P Undrar varför den egentligen vann. Den var varken speciell eller väldigt bra. Ändå var den bättre än största delen av alla bidrag i årets Eurovision. Det var en enda stor besvikelse. Förutom då Finland som hade bästa bidraget på flera år :D För en gångs skull måste man inte skämmas, och dessutom är Paradise Oskar finlandsvensk! ^^
Min personliga favorit i år var Frankrike med Amaury Vassili som sjöng Sognu :) Jag diggar såna där operasånger. Den var jättevacker! Lika så han :))
Den allra mest irriterande sångerna i finalen var Estland och Spanien. Estland för att där var för mycket sång och för lite melodi och så var den allmänt störande. Spanien för att den var så typiskt spansk och för att... ja, jag vet inte ens riktigt, men jag tyckte den var väldigt störande.
Jag vet faktiskt inte exakt vilka placeringar alla länder fick för jag sov igenom hela röstningen och vaknade först när vinnaren var utsedd :P Det vet jag ändå att Finland och Frankrike fick för dåliga placeringar och Sverige, Ukraina och Italien alldeles för bra.
Nu ska jag sluta klaga och visa er min Top 10 lista för i år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar