lördag 28 juli 2012

Merikarvia

Onsdag-fredag tillbringades i Merikarvia, drygt 100km under Vasa. Jag hade först inte alls tänkt fara dit i år eftersom jag ville på grillfesten som ordnades igår (och dessutom verkade jag först bli utan sällskap), men på söndagen fick jag veta att det skulle ordna sig med skjuts hem. Jag fick också Eccu med mig, fastän förvarningen var så kort :) Att vara ensam i Merikarvia är inte alls lika skoj som att ha med sig någon kompis. Nästa år vill jag ha hela shakket med xD
Det här är vad vi sysslade med:

Gården på Elomaa, huset som mommo och mofa äger

Smultron <3

Merikarvias hamn

Helt sjukt snyggt byggda stenmurar!

Jag och Eccu rodde över till Jussinkari

Såhär ser håret ut när man haft upp det och sedan tar löst det

Fiskmåsarna var fotovänliga

...Indeed...

...Men lite rädda blev dom nog när man kom för nära

Eccu :))

Vi hoppades få se älgar mitt i natten, men ingen lycka den här gången

2 kommentarer:

  1. hej, jag är en kille från sverige på sjutton år som gärna vill ta mig till just merikarvia, hur tar man sig dit om man inte kan köra bil och bara kan ta sig till vasa? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste säga att jag inte har någon aning om några förbindelser mellan Vasa och Merikarvia. Försökte kolla upp några bussförbindelser, men det tycks inte finnas några (vilket jag tycker är underligt). Taxi är ju alltid ett alternativ, men det skulle bli grymt dyrt ;P

      Radera