lördag 21 juli 2012

Konsten att bli imponerad

Mjau. Joo, ingen aning, hade bara lust att skriva så.

Någon som vet om det finns ett substantiv för imponera? Inte jag heller.

Jag har på senaste tiden märkt att jag har börjat fascineras och imponeras av småsaker. Eller så tycker jag bara att något är så gulligt eller så coolt att jag blir helt uppspelt av det. Jag menar, när någon till synes tuff typ visar sin mjuka sida så smälter jag helt och vill bara ge denne en kram. Jag borde faktiskt krama dessa personer lite oftare så kanske de också skulle visa sin mjuka sida lite oftare :)
Jag har visserligen hela min tonårstid varit en sådan som lätt fattar tycke för tuffingar som vågar visa sig svaga, så egentligen är det inget nytt.
Att imponeras av småsaker är egentligen ganska skoj. Man har liksom alltid något att beundra. För tillfället har jag tappat en stor del av mitt svenska ordförråd och jag undrar just hur jag ska lyckas skriva om moddan i höst. Därför är jag väldigt lättimponerad när det gäller skrifter. Det har flera gånger hänt att jag läst någons blogg och bara stannat upp i mina egna tankar för att begrunda hur i hela världen skribenten har lyckats få ihop en så påhittig och välformulerad text. Om jag kunde förstärka någon av mina egna egenskaper så skulle det nog vara vältaligheten och påhittigheten i tal och skrift.
Även personer som talar väldigt ungdomligt (med en massa ord jag knappt kan gissa vad dom betyder) imponerar mig.
Jag måste ännu nämna det mest randomma jag blev imponerad av häromveckan, nämligen en sångröst i en viss tonhöjd. Det lät annorlunda än den vanliga rösten, men såå coolt. Du vet vem du är.

... Jag får skatta mig lycklig om jag får mitt budskap förmedlat i min text. Suck, så dåligt strukturerat xP



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar