måndag 30 juli 2012

En annorlunda gårdag

Gårdagen var en rolig, konstig, annorlunda och överraskande dag :D Jag, Chanette och Gääbi har länge planerat att ha sjögräskrig nere i Träsk, och vi bestämde oss för att förverkliga det igår. Dock blev det inte så mycket sjögräs, utan mer simmande. Dessutom tog vi oss en tur till grillen, spelade Alias och Uno samt plockade bort ca 200 smågrodor från Grönroosarnas gräsmatta för att de inte i framtiden ska bli under gräsklipparen.







När jag och Chanette kom tillbaka till Nickby mitt i natten bestämde vi oss för att ännu ta en tur till Annskis grav för att vattna blommorna. Där märkte vi att ett åskväder var på väg, och vi stannade en stund i kvar för att fota de otroliga blixtarna. Sen kom ett överraskande samtal från Tommen, och det slutade med att vi (jag, Chanette, Tommen och Kalle)  jagade åskan med bil och sedan umgicks en stund hemma hos oss :)



En annorlunda dag på många sätt. Tack mina fina vänner! :)

1 kommentar:

  1. lyckans dig som had möjlighet att fota blixtarna... >.<

    SvaraRadera