fredag 22 juni 2012

Ensam hemma

Att vara ensam hemma väcker ganska motstridiga känslor. Det är skönt så länge det inte varar för länge.  Igår behövde jag dock inte vara ensam förrän på kvällen. På eftermiddagen stämde jag träff med Eccu och Lisa i Nickby och det slutade med att vi åkte i väg i min bil till Borgnäs för att knäppa några bilder. Det blev kanske ändå lite mer körande än fotande, men det var helt trevligt också. Åtminstone har jag lärt mig att man kan få bilen ganska kall :P
Imorse var jag ensam. Konstaterade att jag blir ganska irriterad av mig av att vara för länge ensam, kanske närmast för att sysselsättningarna tar slut. Snart får jag dock träffa lite folk igen. Endera kommer mamma och pappa hem först eller så är det människorna på Svartholmen som jag träffar.

För att det här inlägget inte ska handla om bara mig så ska jag berätta något jag fick lära mig idag: världens minsta groda är 7,7 mm stor.

1 kommentar: