fredag 29 juni 2012

En annorlunda dag i Borgå

Den här dagen tillbringade jag i Borgå tillsammans med mamma. Vi shoppade och åt lunch. Låter inte så speciellt, men förutom inhandlade x antal nya plagg så gjorde jag tre saker jag aldrig/sällan gjort.
Vår lunch åt vi på Restaurang Timbaali. Där gjorde jag det första speciella, nämligen åt sniglar. Sniglarna smakade växthus och konsistensen var svampaktig, men dom var helt goda. Det bästa var ändå såsen dom låg i. Nam! Själva huvudrätten var också helt otroligt god!

Pärlhöna med rucolarisotto och parmesankex - DET rekommenderar jag!
Efterrätten jag åt lite senare var också ny för mig. Inte så speciell, men helt god: joghurtvitchokladglass. Den glassen åt jag på Restaurang Johans, eller vad den nu hette. (Båda resaurangerna ligger förresten i Gamla stan, ifall man vill besöka någon av dem)

Det sista lite speciella för mig idag var ett klädesplagg jag köpte. Det var nämligen en vit klänning som jag fastnade för i butiken Marianne H, också belägen i Gamla stan. Jag är inte direkt någon klänningsmänniska, men den här var bekväm och praktisk: inte för festlig och inte för vardaglig. Om jag inte misstar mig så kanske jag kan få en viss Eccu att fota mig med den på, så bilder får ni se sen :D

5 kommentarer:

  1. Det är fint för en mamma att få tillbringa en hel dag med sin dotter. Trots att dottern gäspar ganska mycket ibland :) Kram gumman <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Det jag mest la märke till i detta inlägg var "en viss Eccu"... when you have time? :D Kanske vi kan ta de nångång då i början på veckan? fast int för tidigt på dagen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juuh, när som helst förutom tisdakväll passar fö min del :D

      Radera
  3. Den där huvudrätten låter sjukt god, tack för tipset! Har själv aldrig vågat fara ti timbaali för att jag alltid trott att dom bara serverar sniglar och uteslutande sniglar... Nu kanske jag vågar fara o pröva :)

    SvaraRadera