fredag 8 juni 2012

Back from Vasa

3h50min med intercity- + lokaltåg upp till Vasa. Det är intressant att se hur det sakta men säkert bli närmast platt terräng. I ett skede roade jag mig med att peka upp små gupp som jag antog att de kallar backar :D Cykling i Pampas torde åtminstone inte vara så jobbigt. i Vasa fanns det faktiskt enorma mängder cyklister. Jag tror att jag aldrig förut sett en skylt som varnar för cyklister, eller så har jag bara aldrig tänkt på det :P


Orsaken till att jag var i Vasa var att jag hade inträdesintervju till PF. Jag har ingen aning om på vilket bas dom bedömer, men det kändes helt bra. Men det är ju knäckande för oss sydfinska sökande som måste resa ända upp till Vasa för 20 minuters skull. Mamma och jag checkade ändå in på hotellet Radisson Blu för att vi skulle få utnyttja tiden i Vasa lite mer. Vi passade på att besöka en massa klädbutiker (som om såna inte skulle finnas i Nyland :P) och hittade både kläder och skor. Kl 15 idag var det sen dags att åka hem, och då fick vi åka hem med det lite snabbare pendolinotåget. Tyvärr fungerade inte luftkonditioneringen i just vår vagn...
PF
Platta Pampas :P


1 kommentar:

  1. Du har också sökt till Peffan? Klasslärare? :D var själv där på måndag och det kändes nog lite dumt att spendera 60€ på 20 minuter, men när man kommer in är det värt det (; Lycka till och kanske vi börjar på samma skola i höst!

    SvaraRadera