torsdag 19 januari 2012

Fördelen med att vara optimist

Om jag inte var optimist skulle jag säga att den här dagen har varit dålig. Mitt humör sjönk redan igår kväll och det höll tyvärr i sig till morgonen. Det var inte ett dåligt humör så att jag skulle ha varit irriterad eller så, utan jag var snarare nedstämd och orolig. Bättre blev det inte av att jag ogillade skolmaten och inte åt (Fick inte ens nån karelsk pirog!). Fick ta en tur till R-kiosken och köpa choklad för att klara av biollatimmen... Sen fick jag vänta i 55 min ute i kylan på en buss som var 35 min försenad...

Det som dock gjorde att jag inte vill kalla dagen dålig var:
- kramarna jag fick <3
- den relativt lätta skoldagen
- Munchkin med syskonen Grönroos :)

Så att joo, fastän de dåliga sakerna egentligen var fler än de bra så ser jag på dem med en optimists ögon. Den inställningen räddade min dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar