onsdag 25 januari 2012

En liten tanke...

Satt just och funderade på hur det skulle vara om endera jag eller någon av mina vänner dog; vad jag skulle tänka, vad de möjligen skulle tänka osv. Vill dela med mig av en tanke som jag tycker är ganska viktig:
Många av oss tänker säkert mer på hur det skulle vara om en vän dog än på om man själv skulle dö. En vanlig tanke när någon dör är "Varför berättade jag inte för honom/henne hur mycket jag älskade henne/honom?". Det som jag kom underfund med är att det finns en annan liknande tanke: "Varför berättade han/hon aldrig för mig hur mycket jag betydde för henne/honom?". En person som är i Himlen behöver knappast tänka på om folk älskade henne eller inte. Därför är det värre för oss som blev kvar, som inte får veta om vi hade en speciell plats i den bortgångnes hjärta eller inte. Det är väldigt viktigt att vi berättar för våra vänner att vi verkligen bryr oss. Joo joo, värsta klichén på gång, men jag menar det! Om jag dör vill jag i alla fall inte att mina vänner ska bli och fundera på om jag älskade dem eller inte. Och underskatta aldrig dina vänners kärlek för dig, var så vänlig...

1 kommentar: