fredag 6 januari 2012

Dröm stort!

Jag har funderat en del på mina drömmar i livet. Jag har både större och mindre och jag tror att alla är helt möjliga att uppnå. Vissa är mer långsiktiga och vissa kan jag uppnå redan i år. (Nu fick ja en déja-vu... Har fått många på senaste tiden O_o)
Hittade mitt häfte där jag skriver upp anteckningar från olika konferenser. Mina favoritställen i det häftet är två möten under förra årets Midvintervecka och ett under Easter Conference. Det talas om hur vi måste komma ur vår bekvämlighetszon för att kunna bära frukt, att vi måste sluta lägga gränser och att vi ska satsa fullt på våra drömmar. Dagarna före nyårsafton kom jag ihåg dessa ställen och insåg att det är det jag vill satsa på under 2012 och för resten av mitt liv.
Min högsta dröm är att bli Finlands bästa lärare. Det kan stundvis kännas som en omöjlighet: varför skulle jag, en liten blyg flicka, kunna bli Finlands bästa lärare? Men och andra sidan, vem säger att jag inte kan bli det? Ingen, bara mitt eget tvivel. Jag håller aktivt på med att jobba bort min blyghet för den ska inte få hindra mig från att göra vad jag vill! Dessutom har jag Gud på min sida, och om han är för mig, vem kan då vara emot mig? :D
En del tycker nog att jag tror lite för mycket om mig själv, men man SKA ha sjukt stora drömmar, för vill man nå trädtopparna så ska man sikta på stjärnorna ;)

4 kommentarer:

  1. Int kan man väl mäta vm som e Finlands bästa lärare? Int finns d väl nån sån tävling...?

    SvaraRadera
  2. Dom kanske uppfinner en sån fö min skull ;)

    SvaraRadera
  3. Haha :D jaa elr så gör du d själv ;)

    SvaraRadera