söndag 16 oktober 2011

There may be pain in the night...

...but joy comes in the morning :)


Action Festival 2011


Ja, visst kan man säga att konferenser som Action är en humörkick :) Trots en morgontrött Gääbi som redan från morgonen gjorde mig galen så har det varit ett jättebra veckoslut ^^ Jag diggar verkligen rikssvenska talare. Alla dom tycks ha humor :3 Och dom får fram budskapet tydligt (även om jag missade vad temat med dom flesta predikningarna var ;P).
Årets konferenstema var i alla fall Talents. Jag och Gääbi och många fler deltog i workshoppen hiphop dans. Jag är verkligen ingen dansare men det var helt skoj. Kanske jag någongång lär mig synkronisera mina armar och ben ;P
Jag är egentligen väldigt glad för det lyckade veckoslutet, men det känns ändå som om jag inte riktigt kan glädja mig... Jag vet egentligen inte vad det beror på, men jag har en aning om att det har att göra med alla stingen i hjärtat då jag tänkte på att Annski säkert också hade varit med... Det gjorde seriöst ont när jag insåg att jag inte ens kommer få berätta om allt för henne när jag kommer hem. Jag fick i alla fall gråta ut lördagkväll under sista lovsången. Då fick jag ur mig allt jag hållit inom mig den senaste månaden. Jag har bara inte kunnat gråta fast jag har velat. Det var av så många orsaker jag grät att jag inte ens längre visste varför jag grät. 
Jag är i alla fall tacksam över att Gud är med mig hela tiden. Jag behöver inte lyfta mina händer under lovsången eller be i tungor om jag inte känner för det. Han förstår. Jag får ta det tillbaka i min egen takt :)


Tack till Herren och tack till alla vänner som gjorde helgen till en bra helg :D If our God is for us, then who could ever stop us? :D


Our God is able

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar