måndag 10 oktober 2011

Bästa dagen på länge :D

Igår var den bästa dagen jag haft på flera veckor! :D Ingenting gick fel (förutom kanske mina blyertspennor som bara ville brista ;P)

Dagen började med en härlig gudstjänst som till största delen hölls av oss ungdomar :D (Läs mer på Gääbis blogg). Roligt att så många var där :D
Sen kom Ica till oss :D Vi planerade en utställning vi ska ha i något skede. Och förstås beundrade vi kattungarna :D <3 (Kolla bilder på Icas blogg)
På kvällen chattade jag med härliga människor :D Ni ska veta att det betyder mycket att jag får tala med er. Ni förgyller mitt liv, även om det bara är via chatten på fb ^^ <3
Innan jag somnade lyckades jag också få ögonen på några bibelord jag tyckte var mycket bra, särskilt med tanke på vad som kanske kommer. Alla ställena är från Ordspråksboken.

"Visheten skall rädda dig från de ondas väg,
från män som talar det som är förvänt."
2:12


"Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta,
förlita inte på ditt förstånd.
Räkna med honom på alla dina vägar,
så skall han göra dina stigar jämna."
3:5-6

"Lycklig är den människa som finner vishet,
den människa som får förstånd.
Ty det är bättre att få vishet än silver,
den vinst den ger är bättre än guld."
3:13-14


"Överge inte visheten och den kommer att bevara dig.
Älska den och den skall beskydda dig."
4:6


"Jag undervisar dig om vishetens väg,
jag leder dig på det rättas stigar.
När du går skall inget hindra dina steg,
när du springer skall du inte falla."
4:11-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar