måndag 17 oktober 2011

"Der Mond ist aufgegangen"

Jag går nybörjartyskan i gymin och vi hade ett kapitel i boken som handlade om det tyska bandet Silbermond, silvermåne. Kapitlet handlade om deras framgång inom musikindustrin i Tyskland. Därav rubriken (som också fanns i vår textbok): Månen har gått upp. Vi fick vänta i tre lektioner innan vi fick höra en av deras låtar, vars text fanns i vår kursbok, men jag kunde ju inte hålla mig tills dess utan kollade upp en massa av deras låtar på Youtube (utom den i boken). Tänkte att jag skulle ge er en liten lista på mina favoritlåtar. Blev själv väldigt förtjust i både texter och melodier och då kan jag ju bara inte dra mig ifrån att dela med mig :D

- Symphonie
- Irgendwas bleibt
- Das Beste
- Ich bereue nichts
- Unendlich
- Krieger des Lichts
- Durch die Nacht
- 1000 Fragen

Om ni inte orkar lyssna på alla så lyssna i alla fall på de tre första :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar