fredag 19 augusti 2011

En liten liknelse om kärlek

Jag sitter hemma och är sjuk. Kunde inte fara till Finalen på Svartholmen som jag hade tänkt mig :( Vet inte ännu om jag har feber, men min hand skakar lite som om så vore situationen.
Har suttit sedan halva dagen och lyssnat på sånger sjungna av Sam Tsui. Chattade också med Robbie en stund och blev än en gång påmind om hur mycket han och många andra betyder för mig. Tyvärr känner jag mig en aning förkastad av några pojkar. Jag antar att det bara är min inbillning, men det är inge vidare skoj att inbilla sig heller. Som tur har jag flera andra pojkkompisar som jag älskar jättemycket och vet att uppskattar mig som den jag är :) Dessa tankar ledde till att jag hittade på en liten liknelse om kärlek i olika former. Jag ska härmed dela med mig av den.


Kärlek är som en god tårta. 
Den som aldrig fått uppleva kärlek har aldrig fått smaka på tårtan.
Obesvarad kärlek är som om tårtan tappat all sin smak när du äter av den. Hur många tuggor du än tar så känner du ingen smak.
Kärlek som tar slut är som en tårta som tar slut utan att någon bakar en ny.
Den besvarade, föreviga kärleken är som tårtan som må ta slut i något skede, men som det alltid finns ingredienser till att baka en ny likadan. Det krävs bara två bagare som delar på ingredienskostnaderna :)


En vacker sång :)

1 kommentar: