torsdag 31 mars 2011

Dikt-inspiration

Jag har blivit inspirerad att skriva dikter och sånger på sistone :) Min inspiration har huvudsakligen kommit från dessa två sånger, gjorda av en vän: 

I like the lyrics, det kan jag bara säga :D

På ca två veckor har jag åstadkommit runt sju sånger och dikter. Några till lovsång och några till "världslig" kärlek. Vissa har jag översatt till engelska. För tillfället håller jag på med en multilanguage-dikt, dvs jag skriver samma dikt på många olika språk. Inte världens enklaste sak att få den att rimma på främmande språk :P
Jag tänkte nu i alla fall ge lite smakprov på mina dikter. 



Han har en hel värld inom sig
En underbar värld
Full av hopp och drömmar
Jag kan se den i hans ögon
Jag undrar
Får jag vara en del av den?
Älskar
Älskar inte
Älskar
Älskar inte
Älskar
Älskar, älskar, älskar
Vad behöver jag riva kronblad för?
Du älskar ju mig oavsett :)





1 kommentar: