söndag 27 mars 2011

Allt beror på hur man framför saken

Tänk dig att två personer ska framföra samma sak, men på helt olika sätt.
Låt oss ta våra två katter, Endy och Fluff, som exempel:

Endy vill ha grädde. Han kommer fram till mig, stryker sig mot mina ben och går och sätter sig framför gräddskålen. Jag tycker att han fått riktigt tillräckligt redan så jag ger honom inget. Han vill ändå ha, så han förföljer mig vart jag än går och han klöser på väggarna för att jag ska märka honom. Det slutar med att han hamnar ut.

Fluff vill också ha grädde. Jag har ingen lust att stiga upp och ge åt henne så jag sitter kvar på min stol. Då kommer hon och stryker sig mot mig, sträcker på sig för att visa sin fluffiga vackra gestalt och jamar bedjande medan hon rullar med huvudet. Jag kan inte motstå en sån skönhet så hon får sin grädde :)

Det lönar sig att framföra sin sak på rätt sätt så får man säkrare som man vill ^^ 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar