måndag 19 november 2012

Skadliga websidor, mac:ism och annat oväntat

Fick just leka lite detektiv och ta reda på var problemet satt när Google Chrome sa att min blogg innehöll en skadlig programvara. Eller kanske snarare att den innehöll en websida som möjligen innehöll något skadligt, jag minns inte hur det stod. Är inte så insatt i sånt. Hur som helst så löste det sig när jag antog att det måste bero på någon av bilderna jag tagit från olika websidor. Fick fixa till det på mammas mac eftersom jag inte vågade riskera att få virus till min PC. Vissa fördelar har mac nog. Jag är visst inte så anti-mac som jag trodde. Har t.o.m. funderat på att skaffa en mac laptop om jag nångång får pengar till sånt. (Knappast)

Nu tänker jag göra något som jag inte heller trodde om mig själv. Jag ska gräva fram mina gamla samhällsläraanteckningar och läsa igenom sånt som jag aldrig hade lust att lära mig i gymnasiet - Whaaat!?


Jag hade visst några roliga uttryck skrivna bak i häftet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar