torsdag 22 november 2012

Möss och människor

Jag kände för att se en film denna smått regniga eftermiddag så jag öppnade dörren till skåpet där alla dvd:er finns och fann den här längst fram:


"Möss och människor" är en film som vi såg nångång i gymnasiet och jag fattade genast tycke för den. Vi läste novellen av John Steinbeck också, fast den var inte riktigt lika bra som filmen. Jag minns att jag uppfattade George som den storväxta och Lennie som den lilla smala, fast det är precis tvärtom :P Jag vet egentligen inte varför jag tycker om filmen. Kanske för att jag diggar storyn. Eller för att skådisarna är bra. Om man frågar mig vem min favoritskådis är så säger jag i alla fall Gary Sinise. Det var efter att ha sett filmen som jag och Gääbi började använda ordet "snisig" (från Sinise). Användbart ord. Ska ni ha en definition så får ni be om det :P

Jag såg inte den riktigt till slut idag eftersom min dator frös, men jag vet ju hur den slutar så det är okej.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar