måndag 4 juli 2011

Några dikter om livet

Jag kollade igenom mina dikter jag har skrivit under det senaste halvåret och blev inspirerad att skriva några nya. Tänkte att jag skulle dela med mig av några gamla och mina nyaste :)



Det är kallt
Solen ser jag bara ibland
Snön skymmer min sikt
Träden står nakna och ensliga
Tar jag ett felsteg så halkar jag
Allt verkar så dött
Men jag vet
Att värmen kommer tillbaks
Att solen tittar fram igen
Att löven spricker ut
Att isen smälter
Att livet kommer åter
Jag vet att våren snart kommer igen



När allting kollapsar,
Alla drömmar krossas
När det enda du ser är mörker
När världen inte kan hjälpa dig
Kom då ihåg:
Lyft blicken
Där finner du hjälpen



För varje tår jag gråter lättar mitt hjärta
Sorgen kommer aldrig helt försvinna 
Den kommer alltid finnas som en tyngd på mitt hjärta
Men för varje tår blir den lättare




I can see all the different colors, but your color is missing
I can see all the different words, but your word is missing
I can see all the different flowers, but your flower is missing
I can see all the different pieces of the puzzle of my heart, but your piece is missing
I can see all the different lives, but your life is missing…



Det är skönt att ha någon att krama när man behöver närhet
Det är skönt att ha någon att lätta hjärtat åt när det känns tungt
Det är skönt att ha någon att ringa åt när man bara vill tala
Det är skönt att ha någon som bryr sig om att man finns
Det är skönt att ha någon som uppskattar det man gör
Det är skönt att ha någon som struntar i ens fel
Det är skönt att ha någon när livet inte går som man vill
Det är skönt att ha någon när man vill sprida goda nyheter
Det är skönt att ha någon när man behöver en förklaring
Tack för att du finns!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar