lördag 4 februari 2012

Drömmar om nytt och det förgångna

Har suttit i flera timmar och läst till biologiprovet som är på måndag. Tyckte att jag förtjänade en paus (fast jag ofrivilligt fått vara kattunderhållare ett par gånger mitt i läsningen). Det är ganska kallt. Tur att man inte behöver gå ut :P Tycker synd om er som måste, när man själv får sitta inne i ett semi-varmt rum med sköna och varma kläder på sig <3
Nåja, det var inte det jag skulle skriva om, utan om vad jag drömt på sistone. Nu talar jag alltså om nattliga drömmar. Speciellt dom två senaste nätterna har jag drömt saker som bör kommenteras
Natten mellan torsdag och fredag drömde jag att en pojke och hans gäng kom typ objudna hem till oss. Den här pojken, vars namn jag aldrig fick veta, såg störande bekant ut, men jag kan inte lägga fingret på var jag sett honom. Han var i alla fall helt ljuvlig <3 Jag kände honom knappt, men vi blev snabbt goda vänner (diggar drömmar där jag får nya vänner ^^), och han förstod mig skrämmande bra. Han såg t.ex. varje gång på min blick när jag ville ha en kram, och då kramade han mig :) <3 Det var egentligen en av våra dialoger som jag tyckte var lite komisk:
Han: ...Jag tänker sen int pussa dig, om de e de du vill.
Jag: Nää, int vill ja någo sånt, ja vill bara kramas.
Han: Ja tänkt nu ren att du går lite snabbt framåt :D
Hmm... Nåjuu, lite random :)

Förra nattens dröm handlade också om att folk kom hem till oss. Det var dock bara bekanta, men det jag tänkte kommentera var Annskis del i drömmen. Hon är ofta med i mina drömmar som vem som helst annan och är precis så som jag kände henne. I den här drömmen fastnade jag speciellt för en viss scen: Jag typ städade mitt rum och kastade ut saker i hennes rum som är bredvid mitt eget. Hon har aldrig tyckt om att jag kastar in saker i hennes rum så hon tog upp det jag kastat, sade: "Int vill ja ha dehär hit!" och kastade det tillbaka. När jag vaknade tyckte jag bara det var så skönt att igen ha fått uppleva den sidan av henne :)

3 kommentarer:

  1. SV: Hördu nu, d ble dålit 2007 mn förra åre börja dom skärpa sig odentlit! O d ha ju no vari me bra sånger fö d ändå. Finland e i alla fall int ens nära på så bra.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hördu hördu, förra åre va dom nu int särskilt bra heller :D men ja håller me om att Finlands uttagningsdeltagare oftast suger. Alla dom bästa far me i någo andra program ;P

      Radera
    2. Hörduhördu! no va jenny silver, danny, eric saade,
      brolle, sanna nielsen, the moniker, linda pritchard, linda bengtzing, love generation o shirley's angels helt bra :D

      Radera